Saturday, December 02, 2006

'Malayaku' dan lain-lain

Entah macam mana tadi masa belek-belek buku 'Sajak-Sajak Saleh' (Pustaka Cipta,2002) tulisan Saleh Ben Joned yang dah lama tersimpan rapi di rak buku, terjumpa satu sajak yang saya suka. Tajuknya, 'Malayaku'.

Aku amat rindukan:
Tanjung Penawar
Kampung Seronok
Rantau Abang
Janda Baik
Gertak Sanggul
Bukit Katil
Lubuk Cina
Teluk Panglima Garang
Batang Melaka
Batang Berjuntai
Batang Benar
Banting
Gelang Patah
Tumpat
Pedas
Pulau Bunting

Aku lemas dan layu di tengah-tengah:

Petaling Jaya
Damansara Jaya
Desa Jaya
Ampang Jaya
Subang Jaya
Kelana Jaya
Putrajaya
Cyberjaya

Simple je sajak dia, tapi penuh tersirat.

Sekali lagi saya telah memesan buku secara online di UjanaIlmu untuk membeli buku terbaru Faisal Tehrani, 'Kekasih Sam Po Bo'. Dah lama sebenarnya saya menantikan karya terbaru Faisal Tehrani, sebab tu awal-awal lagi dah pesan secara online.

No comments: